sarahloretta.reismee.nl

Mission Beach

Vrijdagmiddag reden we met Toms vader Brian (maar door iedereen Bunge genoemd) naar Mission Beach, waar zijn vriend en collega Tony (maar bekend als Duggo) met zijn vrouw Jenny woont. We bleven daar twee nachten. De eerste avond gingen we naar de pub (waar ze pooltafels hadden, mama) en daarna barbecueden we. Vroeg naar bed, want de volgende ochtend stonden we om vijf uur op, schoven we wat Vegemite toast naar binnen en reden we naar de haven, wij, Duggo en zijn zoon Matthew (die godzijdank gewoon Matt wordt genoemd).

Duggo heeft een boot, een vissersboot waar we met z'n vijven net op pasten. We voeren vanaf de kust ongeveer een half uur de de Stille Zee op, Duggo kon op zijn navigatie zien waar de vissen zwommen. Dat vond ik best cool en het was ook erg leuk om over de woeste golven te scheren, maar daarna ging mijn eerste visavontuur bergafwaarts. Nee hoor, dat valt heus mee, maar het was niet echt fijn toen Bunge zijn vis (een mooie kleurrijke forel) niet zo best doodstak waardoor ik en mijn boek helemaal onder de bloedspetters zaten :) Nou was het Toms shirt, maar van Harry Potter vond ik het wel jammer. Als de vissen dood waren gingen ze de vriezer in. Daar spartelden ze dan nog even na. Dat ik dat niet zo leuk vond om te zien had ik wel kunnen bedenken en dat ik zeeziek werd ook. Maar buiten dat was het erg leuk en grappig. Bovendien ebde de zeeziekte weg na een biertje, zoals Duggo en Bunge, die al sinds zes uur bier sipten, mij hadden verteld.

Op een gegeven moment ving Bunge een witte vis met zwarte spikkels. Hij zei ons dat het we nooit van ons leven nog zo'n vis zouden zien, hij was ook helemaal beschermd en alles, legde hij uit, juist toen Matt naast hem een grotere replica ving :) Ja, redde Bunge zich, dat is omdat ze met z'n tweeën zwemmen, they mate for life. Daarna hebben we de boot iets verder stilgelegd en gezwommen, veertig kilometer van de kust, in het midden van nergens :) Ik kon het niet helpen dat ik niet meer verder durfde te zwemmen toen ze zeiden dat er een haai achter me aanzat.

Rond het middaguur aten we wat waarna ik in slaap viel, met tussenpozen gewekt door een vis die 'per ongeluk' tegen mijn gezicht aankwam. Ikzelf vong er ook twee, maar die mochten terug. En ik mocht de boot besturen! Nou ja, niet van de botenpolitie, maar wel van Duggo, die achter mij nagenoot met een biertje.

's Avonds hebben we heerlijk gegeten in een Thais restaurant. En de volgende morgen gingen we naar huis. Het is hier af en toe lastig om de tijd te vullen. Gisteren zijn we naar een aquarium gefietst en er ook naar binnen gegaan, morgen gaan we misschien naar de dierentuin, waar ze naar het schijnt de krokodillen om je nek leggen zonder vragen. Vandaag gingen we naar de bieb, ik lees Brooklyn nu, over een meisje dat overzees gaat werken en verliefd wordt. Zometeen gaan we eten.

Godspeed

Inez Hewitt

Wat leuk om je verhaal zo te lezen en de uitdagingen die je ondervind in Australië Enjoy en wie schrijft .....die blijft lieve Sarah!

Sarah Hewitt

Dankjewel Inez! Leuk om van je te horen :)

Marieke Walter

Hoi Sarah, wat schrijf je super goed en leuk! Hopelijk kun je ook naar Magnetic Island, prachtig strand, heerlijke zee en ....koala's! Leuk om je zo te kunnen volgen en geniet elke dag van de mooie dingen. Groetjes, Peter, Marieke, Kim en Joyce

Sarah Hewitt

Hee Marieke en co, dankjulliewel! Ja, Tom en ik willen daar graag heen, je kan er ook paardrijden. Nu zijn we in Cairns en het régent. Liefs!