sarahloretta.reismee.nl

Blog met een zachte g, hoofdstuk 2

Op aandringen van mijn vriend Stef (inte Sven) hier een tweede blog uit Vlaanderen. Het gaat best redelijk met mij tot nu toe! Er zijn een aantal tegenslagen (verlies van mijn koffer, absurde ruzies, eeuwige verlegenheid), maar ook heel veel fijne dingen (mijn eerste voldoendes woepwoep, positief sociaal contact och jag talar lite svenska!).

Ik vind het een beetje lastiger om te schrijven nu, niet alleen omdat ik nu al overweldigd ben door wat ik allemaal moet en vooral kán doen voor school, maar ook doordat ik best over lessen en mensen wil schrijven die dit ook kunnen zien. In Australië deed ik dat wel, maar toen schreef ik in het Nederlands en dat kon niemand lezen. De taalbarrière is er wel hoor hier, maar hij is helaas ontzettend makkelijk te overbruggen. Ik vind het zooo leuk om naar Vlamingen te luisteren. Ik heb in de notities van mijn telefoon een woordenlijstje met verschillen tussen het Nederlands en het Vlaams. Er is nog iets dat ik erg leuk vind aan de Belgen: ze kleden zich zo mooi! Op de middelbare school was mijn kleding'stijl' hoe ik me onderscheidde dus ik was in de eerste week even van de wijs waardoor ik meteen mijn galajurk maar aandeed naar college.

Inmiddels ben ik wat rustiger geworden in mijn hoofd.

Afgelopen vrijdag was ik mee naar het bachelorweekend van de studievereniging. Ik ben daar o.a. en tot mijn schrik gedoopt. Het was zo vreemd! Het deed me een beetje aan een sekte denken, maar dat is wel weer heel erg negatief en het waren wel erg leuke mensen, van de vereniging. Er was ook een voedselgevecht en heel veel spelletjes.

Morgen komt Ilse naar Gent toe en gaan we lekker kringlopen. Volgende week komt Alessa en ik heb ook nog een feestje van iemand die ik ken van een eucharistieviering voor jongeren in Gent. Volgende week vrijdag heb ik vrij want dan is het Allerheiligen, mijn 'Alkmaars Ontzet'.

Beetje chaotisch, dit stukje. Ik heb ook honger, dus ik ga zo maar wat warme chocola maken. Veel liefs! Ik mis jullie! Sarah

Ans koomen

Hallo Saraha. Leuk weer even wat te horen van je, je maakt wat mee, natuurlijk moet je even je weg vinden en dat gaat jouw ook lukken?en ja wij missen jouw ook natuurlijk....... altijd welkom bij ons dat weet je. Je bent nog niet naast huis geweest. Misschien dit weekend. Je studie gaat goed dat is weer positief. Nou groetjes en liefs van ons ans en Kees ?

Sarah Hewitt

Lieve Ans, ik kom dit weekend naar huis ja :) Helaas heb ik vrijdag les, anders zou ik wel s komen donderdag. Misschien kan ik met een optreden komen kijken. Veel liefs en groetjes terug ook aan Kees. xx

Elly

Lieve Sarah, Wat leuk om van je te horen via je blog ,Gezellig om te lezen ,hoe het allemaal gaat in Gent Heel veel nieuwe indrukken komen op je af Ik wens je heel veel succes met je studies,en kijk uit naar je volgende verhaal We missen je wel hoor bij SB
Grotjes Elly A

Sarah Hewitt

Lieve Elly, merci voor de lieve reactie. Ik mis jullie ook! Groetjes terug, Sarah