sarahloretta.reismee.nl

Blog met een zachte g, hoofdstuk 4

Op verzoek van Stef (= fanbase) weer eens een blogje. Zie hier het overbodige gebruik van een verkleinwoord, dat heb ik in België geleerd :) Waar we niet groeten met doei, maar met salut en niet met salut, maar met saluutjes.

Ik heb inderdaad wel vreselijk lang niet geschreven.

In januari had ik mijn eerste tentamens na bijna vijf jaar en ze gingen eigenlijk best oké. Daarna ben ik een weekje in Taizé geweest met Alessa, waar ik opnieuw ontzettend fijne, inspirerende mensen heb ontmoet. Ook heb ik mijn Taizévriendin Lucky na vijf jaar opgezocht in haar eigenlijk best wel gezellige kraakpand in Lyon. Ik kreeg ook een rondleiding door de stad, waar ik niet eerder was geweest, en die was een beetje alternatief, maar ik heb wel heel veel (potentiële) kraakpanden gezien :) Lyon vond ik een zeer mooie stad en het was leuk om de Mont Blanc te zien. Ik heb een paar foto’s gemaakt, die staan ook hier.

Ik zit nu alweer in de vierde week van het tweede semester, de tijd vliegt. Ik probeer zoveel mogelijk werk nu te doen, zodat ik het wat minder druk heb in de examenperiode, maar ik merk dat ik niet zo goed ben in discipline, wat vervelend is, maar me tegelijkertijd dankbaar maakt dat ik niet voor een online opleiding heb gekozen. Afgelopen weken heb ik veel gewerkt in de biowinkel en vorige week kwamen Alessa en Jelle me opzoeken, wat erg gezellig was. Woensdagavond gingen we naar een optreden van een trio zangeressen, die in het Bulgaars zongen, echt prachtig. Deze week ben ik een beetje op, voel me eenzaam en onrustig, ik verheug me erop morgen voor een paar dagen naar huis te gaan.

Voor de rest ben ik op m'n plek in Gent. Er zijn hier zoveel leuke plekken, café's, restaurants, hondencafé's, bankjes voor dutjes (banken voor dutten?) en omdat ik altijd aan het dromen ben zie ik elke dag weer wat nieuws moois. Zelfs op een sombere dag als deze. Liefs, hej, tschüss

Els Rijkhoff

Hoi Sarah,

Leuk om weer van je te horen en te zien!
Je doet boeiende dingen, Taizé en Lyon, je studie en wonen in Gent.
Lyon staat nog op mijn wensenlijstje.
Heel veel Plezier en Succes!

Hartelijke groet,

Els

Jolanda

Goed bezig en fijne ontdekkingen opgedaan.
Je bent nu dan als het goed is lekker thuis.
Geniet van het lekkere weer, na 5 weken wind en regen. En voor je 2e tentamen heel veel succes.

Groetjes Jolanda